Google Freshness Factor

Google Freshness Factor er en del af Googles ranking-algoritme, som bestemmer hvordan din hjemmeside eller shop bliver rangeret i søgemaskinen. Det betyder, at du kan opnå bedre placeringer i Google blot ved, at opdatere dit content på din side.

Google Freshness Factor vurderer friskt indhold ud fra:

  1. Ændringer i indhold
  2. Godt brugerengagement
  3. Friske backlinks
  4. Udgivelsesdato og ændringsdato
  5. Tilstedeværelse af søgeord, som signalere friskhed

Det er vigtigt at notere, at bittesmå ændringer i dit content næppe er nok til, at Google ‘booster’ dig i dine placeringer. Ligeledes er det også efterhånden en skrøne, at man kan slippe afsted med blot, at ændre datoen for udgivelse af fx blogindlæg.

Vores råd: Sæt i stedet løbende tid af i kalenderen og giv dig tid til, at opdatere og modificere dit indhold. Skab kvalitetsindhold til dine brugere, som skaber engagement og som virker naturligt. Google registrerer i den forbindelse altid din ændringsdato og vil på den måde være klar over, at dit indhold er helt up to date.

Har du ikke selv tid, så kan vi hos Kreer hjælpe dig. Vi analyserer dit nuværende indhold og vender tilbage til dig, med en oversigt over, hvad vi mener, at du bør fokusere på fremadrettet. Ring +45 4242 7926 eller skriv til os på hej@kreer.dk for, at få en gratis søgeordsanalyse.

Sidst opdateret