Topical optimization

Topical Optimization eller emneoptimering, er et nyere buzzword indenfor SEO. Emneoptimering går ud på, at man fremfor udelukkende at fokusere på keywordsoptimering (at ramme specifikke ord og dets synonymer) går mere temaorienteret til værks. I forlængelse af lanceringen af Google Rankbrain, bliver organisk og mere naturlig content prioriteret stadigt højere i søgeresultaterne. Derfor bør du bygge autoritet indenfor et brede felt (altså emne), hvis du vil dominere din niche/industri.

Topical Optimization handler om, at du viser din brede forståelse af det du taler om. I denne proces bør du (som altid) undgå tyndt indhold og i stedet skrive fyldestgørende og gerne indlevende tekster, som linker internt på din hjemmeside eller shop.

For at eksemplificere hvad Topical Optimization er, kan tage et kig rundt her på vores side. Du vil opdage, at alt vi taler har SEO, som et overordnet tema. Ser man blot på landingsiden SEO- og weblingo, kan du få en fornemmelse af, hvordan vi breder vores vidensfelt ud og har en inkluderende tilgang til begreber og søgeord. Du kan gøre det samme på din side, uanset hvilken niche der er din.

Topical Optimization erstatter ikke Keywords Optimization: Topical Optimization er ikke en erstatningsmetode for søgeordsoptimering. Denne mere gængse praksis bør du stadig benytte dig af og sørge for, at du rammer vitale søgeord, herunder long tail søgeord.