Hvad er forskellen på “pogo sticking” og “afvisningsprocent”?

For at forstå pogo sticking og afvisningsprocent er det vigtigt at vi forstår forskellen i mellem de to.

Afvisningsprocent er mængden af besøgende, der besøger én enkelt side på en hjemmeside. Det er derfor ikke ens betydende med at de besøgende ikke fandt det de søgte, netop derfor kan man ikke altid antage at en høj afvisningsprocent er dårlig. Det kan være den besøgende har bogmærket siden eller delt den på Facebook, men ikke desto mindre bliver det kategoriseret som en afvisning.

Pogo Sticking er når en bruger søger igennem fx Google, og klikker på et resultat hvorefter brugeren hurtigt klikker tilbage igen, for at klikke på et andet resultat. Dette indikerer at brugeren var utilfreds med det første resultat og gik tilbage til Google for at finde et bedre. I modsætning til afvisningsprocent er Pogo Sticking altid en dårlig ting.

Pogo Sticking sker inden for de første fem sekunder brugeren er på hjemmesiden. Dette indikerer at der enten ikke blev svaret godt nok på spørgsmålet, eller at ens hjemmeside er så dårlig at læseren ikke gider læse videre. Hvis du har mange besøgende som Pogo Sticker din hjemmeside, kan du risikere at blive straffet

De mest almindelige årsager til Pogo Sticking

  • Langsom hjemmeside
  • For mange pop-up vinduer
  • Ikke responsive sider
  • Gammeldags eller forvirrende design
  • Brugervenlighed
  • Titel eller metabeskrivelsen er misvisende, og passer ikke til indholdet på siden.
  • Grammatik-/stavefejl