Online markedsføring
Kreer er dit online marketing bureau
Online markedsføring dækker over en lang række kanaler heriblandt SEO, Google Ads, Facebook Ads mm. Hos Kreer er vi eksperter i søgemaskineoptimering (SEO). Vi samarbejder dog med landets bedste inden for hver af de andre felter, hvorfor vi kan tilbyde dig en komplet markedsføringsstrategi, uden at gå på kompromis af kvaliteten. Alle vores partnere inklusiv os selv, har fokus på et enkelt område, hvilket betyder at vi altid er 100% ‘up to date’, med den nyeste viden, inden for vores felt.
Kontakt os og hør hvilke muligheder du har for at vækste med online marketing.
Hvad er online markedsføring?
Online markedsføring er en paraply betegnelse for en lang række marketing muligheder. Vi kommer her med et par af de mest almindelige tiltag i danmark. Fælles for alle er at formålet er at øge antallet af leads og konverteringer på dit site. Online markedsføring skal desuden altid kunne betale sig selv hjem – og gerne flere gange, før at det kan defineres som en succes!
Hvilke former for online markedsføring findes der?
SEO
SEO (søgemaskineoptimering) er arbejdet i at få din side frem i de organiske resultater. Hvis du ligger på side 2, vil du ikke få nogle besøgende på din hjemmeside. Her arbejder man med at tilfreds stille brugerne og ikke mindst Google, så de finder den side informativ nok, til at rangere på et givent søgeord. Her arbejdes med alle de optimeringer, som vi ved virker når man forsøger at opnå en top placering i Google.
Vi kan være behjælpelige med alt inden for SEO, lige fra onpage optimeringer til udvikling af indhold på hjemmesider til linkbuilding. Vi arbejder ikke udfra gætværk, og vurderer jeres månedlige SEO budget udfra grundige analyser, så vi ved præcis hvad der skal til, for at opnå de ønskede resultater i søgemaskinerne. Du får med andre ord en komplet køreplan, så du ved præcis hvad der skal til, for at rangere på dine søgeord.
SEO er en mere langsigtet strategi end mange af de andre online markedsføring former, og du bør forvente at der kan gå op til 3 måneder før du kan se et resultat af arbejdet.
Læs mere om vores arbejde med SEO her
Google Ads
Google Ads (tidligere Google Adwords) er de annoncer der findes i toppen og i bunden af de fleste Google søgninger. Google Ads kan være et fint supplement til SEO, da det virker og du begynder at få trafik på din hjemmeside, ligeså snart du har opsat din konto. Derudover kan det være med til at styrke din position på verdens største søgemaskine, da du med effektiv SEO og Google Ads, vil dominere langt mere af søgeresultaterne.
Vi beskæftiger os ikke selv med Ads, da vi har lagt alt vores fokus på SEO og linkbuilding. Vi samarbejder dog med nogle af de absolut stærkeste i branchen, så vores kunder kan få en kompetent samarbejdspartner.
Du er velkommen til at kontakte os, hvis du vil høre mere om vores spændende samarbejdspartnere.
Facebook Ads
Facebook Ads (og generelt annoncering på de sociale medier) kan ligeledes være et værktøj til at nå ud til flere potentielle kunder. Hvis Facebook Ads anvendes korrekt, kan det give et rigtig flot afkast. Mange oplever en god avance ved brug af remarketing.
Facebook Remarketing er hvor du rammer de brugere, der allerede har været inde og besøge din hjemmeside. Disse er som regel lettere at konvertere til betalende kunder, da de allerede har et kendskab til din hjemmeside og har vist interesse for dit produkt.
Facebook Ads opsættes igennem Facebook Business manager, som er et overskueligt værktøj, når du først har lært det at kende. Her kan du let holde øje med konverteringer (hvis du har opsat korrekt konverteringssporing), følge med i antallet af klik, målgrupper, budget og meget mere.
Vi har specialiseret os i SEO, og ligesom at vi ikke tilbyder Google Adwords in house, har vi en skarp samarbejdspartner, som kan hjælpe dig i mål med effektive Ads på de sociale medier.
E-mail marketing
Online markedsføring dækker også over e-mail marketing. E-mail marketing er oftest den billigste måde at konvertere interesserede besøgende til betalende kunder. Du bør derfor tidligt i din virksomheds levetid, opsætte et nyhedsbrev, så du kan opbygge en stor e-mail database.
E-mail marketing kan automatiseres og optimeres, så dit e-mail flow konverterer bedst muligt. Denne form for online markedsføring kan også bruges til at sende e-mails ud til kunder der allerede har købt et produkt på din webshop. Her kan der opsættes mails der automatisk bliver sendt ud efter x antal dage. Formålet i disse mails afhænger af dit produkt, men vil oftest være at skabe flere konverteringer eller at indsamle anmeldelser.
Google Shopping
Google Shopping minder lidt om Google Ads – og så alligevel ikke. Du har garanteret set produkter i toppen af søgeresultaterne i Google, som du har mulighed for at bladre i. Dette er Google Shopping. Denne form for online annoncering kan være yderst effektiv og give en rigtig lav pris per konvertering.
Shopping Ads benyttes af webshops, og opsættes via et feed på jeres hjemmeside. Når produkterne er blevet godkendte af Google, kan i byde på visningerne og bestemme præcis hvor meget i ønsker at investere.
Content marketing
Content marketing består i at optimere og udvikle nyt indhold til dit website, som konverterer og skaber nye kunder, og er en effektiv form for online markedsføring, der samtidigt ikke kræver kæmpe budgetter at få gode resultater med. Nyt content i form af blogindlæg, produktsider, nye ydelsessider osv. kan være med til, at du rammer et bredere publikum, samtidigt med at du opnår langt mere synlighed i søgemaskinerne.
Eftersom Kreer er et bureau med hovedfokus på søgemaskineoptimering, vil vores fokus, hvis du vælger at samarbejde med os, også ligge i at skabe content, der genererer links og opnår gode placeringer.
Har du brug for hjælp til online markedsføring?
Det kan være svært, for den almindelige virksomhedsejer uden erfaring inden for online markedsføring, at finde ud af, hvilke kanaler indenfor markedsføring man bør fokusere på. Svaret er nemlig langt fra ens, da det afhænger helt af dit produkt og din målgruppe.
Vi har mange års erfaring med rådgivning inden for alle aspekter af online markedsføring, og ved oftest hvilke kanaler der er bedst til at markedsføre din virksomhed. Som du ved nu, skal al markedsføring hvad enten det er online eller offline tjene sig ind igen, enten på kort eller længere sigt, da det er hele formålet med at markedsføre sit website.
Vi tilbyder desuden gerne en komplet udregning af hvad der skal til, for at få din virksomhed op og rangere på dine ønskede søgeord.