M

Kontakt os og få et godt tilbud

Ring
+45 42 42 79 26

 
Skriv
hej@kreer.dk

Følg os på:
Li        Fb

SoMe marketing

Hvad er SoMe marketing?

SoMe marketing refererer til markedsføring via sociale medier, som fx Facebook, Instagram, Google, LinkedIn, Amino, mm. Det går ud på, at skabe synlighed omkring dit brand, service eller produkt til et specifikt markedssegment. De mest kendte praksisser er Facebook remarketing og Google Ads, men kan også være mere kreative og nytænkende metoder som influencer marketing. Her er fremgangsmåden ofte unik og handler i høj grad om, at skille sig ud. Når man vil brande sit firma gennem sociale kanaler, bør man være skarp i sin markedsføringsstrategi. Det er vigtigt, at gøre sig nøje overvejelser om hvilken værdi hver kunde har, samt teste markedet inden man kaster sig hovedkulds ind i branchens mange faldgrupper og brænder unødvendigt mange penge af.

Sådan gør vi

Hos Kreer laver vi altid grundige splittests for at sikre, at dine markedsføringskroner bruges fornuftigt. Dette gøres med så lavt et budget som overhovedet muligt, men hvor der stadig kan opnåes effektive målinger. Vi splittester gennem hele forløbet – også når ønsket om et øget kundeflow allerede er opnået. Dette for hele tiden at sikre at du får den bedste og billigste markedspris på SoMe marketing. For at få mest muligt ud af din investering i SEO kan du med fordel kombinere med en remarketing-strategi. Det vi gør er. at opsætte et Facebook eller Google pixel, som sikrer at du kan tracke og ‘forfølge’ dine besøgende. Det er en billig måde, at fastholde potentielle kunders interesse og øge chancen for at de køber hos dig.

Kontakt os, og hør hvad vi kan gøre for dig!

Remarketing

Remarketing siges at være den marketingsindgangsvinkel, som har det allerstørste ROI% potentiale. Remarketing går ud på, at man tracker potentielle kunder som allerede har besøgt din hjemmeside med en kode og herefter målretter fremtidig markedsføring mod dem igen. Fordelen er, at dine markedsføringskroner går til eksponering hos kunder, som allerede har vist interesse for din service eller dit produkt.

B2B eller B2C?

Det er uhyre vigtigt, at du er klar i mælet når det kommer til hvem dine services eller produkter henvender sig til – altså er dine kunder andre virksomheder (B2B) eller privatpersoner (B2C)? Det er vigtigt fordi din markedsføringsstrategi på SoMe kanalerne altid tager udgangspunkt i hvor du vil brande dig. Vælger du fx at markedsføre dig via LinkedIn eller Amino bør din strategi være, at henvende dig til virksomheder og iværksættere fremfor privatpersoner. Hos Kreer kan vi sammen lave en god strategi for dig.

Influencer marketing

Influencers er det nye sort, når der tales om SoMe marketing. Kort fortalt er influencers, virkelige personer eller virksomheder som har en stor følgerbase på et eller flere sociale medier. Influencers lever af, at eksponere diverse produkter til deres følgere mod betaling. Fordelen ved influencer marketing er en stor eksponeringratio og høj autoritetsværdi hvis det gøres korrekt.

Splittesting

Splittesting sikrer at et markedsføringsbudget ikke stikker af, men at du får et udbytte af de penge du investerer i SoMe marketing. Ved at teste virkningen af placeringer, billede-valg, tekster og formuleringer løbende kan man forbedre og præcisere sin markedsføring indtil man rammer plet. Splittesting bør foretages om og om igen hele vejen også selvom man oplever succesfulde konverteringer – altså at kundeflowet stiger.