Linkbuilding

Linkbuilding er det mest værdifulde enkeltstående parameter vi bør lægge kræfter i, når vi planlægger din nye SEO-strategi. Linkbuilding er til dig der gerne vil øge din omsætning via organisk trafik på din hjemmeside eller webshop. Denne disciplin sørger nemlig for, at du opnår højere placeringer i Google, hvilket leder til større mængder klik og i sidste ende flere salg.

Lille


DKK
1995/md

3 artikel links
Månedlig SEO rapport
Løbende forslag til optimering
Binding: Løbende måned + 30 dage

Bestil

Mellem


DKK
3800/md

6 artikel links
2 links fra profiler og linkkataloger
Månedlig SEO rapport
Løbende forslag til optimering
Binding: Løbende måned + 30 dage
Spar 400,-

Bestil

Stor


DKK
7450/md

13 artikel links
4 links fra profiler og linkkataloger
Månedlig SEO rapport
Løbende forslag til optimering
Binding: Løbende måned + 30 dage
Spar 1600,-

Bestil

Linkbuilding der virker

Vi er altid ajour med Googles ranking algoritme- og vi ved hvad der virker!

Hos os får du en naturlig linkprofil, som tager sig godt ud i søgemaskinerne.
Vi gennemtester altid vores links, så vi kan tilbyde dig bedre resultater.

Linkbuilding priser
SEO rapport

100% gennemsigtighed

Gratis månedlig SEO-rapport

  • Rank tracking
  • Liste over skabte links
  • Google Analytics stats
  • Synlighedskurve

Gratis søgeordsanalyse

Ram de rigtige keywords

Når du tegner et linkbuilding-abonnement hos os,
udfører vi en grundig søgeordsanalyse, så vi sikrer
at din linkbuilding-kampagne kan betale sig.

Søgeordsanalyse

Spørgsmål og svar

Linkbuilding er en disciplin, som består i at bygge eller skaffe links fra andre hjemmesider sider til din. Linkbuilding er et utroligt vigtigt og virksomt redskab, som du kan gøre brug af i din jagt efter nye kunder. Linkbuilding er nemlig den disciplin, som hjælper din hjemmeside eller webshop til gode placeringer i Google. Gode placeringer betyder syndlighed og at dine kunder hurtigt kan finde frem til dit websted.

Linkbuilding opdeles traditionelt i tre underkategorier; 1) ekstern linkbuilding, 2) intern linkbuilding og 3) udgående linkbuilding. Alle disse er utroligt vigtige, at have styr på (og kontrol over), men ekstern linkbuilding er umiskendeligt det stærkeste enkeltstående parameter, som du bør fokusere på.

OBS! Et link er ikke bare et link. Der er en lang række faktorer, som man bør være opmærksom på, inden der indhentes links fra andre hjemmesider, nyhedssider mm. Her spiller linkets placeringer i Google, dets attributter, linktype, din eksisterende linkprofil og meget mere ind på hvad hvad der er bedst for dig. Det betyder også, at det kan være svært og tidskrævende for lægmænd at gennemskue, hvornår et link er hårdt gør-det-selv arbejde værd. I stedet anbefaler vi, at du tegner et linkbuilding-abonnement. Kunne du tænke dig, at vide mere om linkbuilding er du velkommen til at kontakte os på +45 4242 7926 eller hej@kreer.dk. Så lader du os gøre et professionelt stykke arbejde, mens du kan fokusere på det du er bedst til.

For mere info se nedenstående video af Neil Patel:

Eksterne links er synonymt med begrebet linkbuilding. Eksterne links linkbuildes fra andre hjemmesider til din hjemmeside. Det handler altså om, at få andre hjemmesider, blogs, nyhedsmedier eller lignende websteder til, at pege hen på din side og dette bevirker, at du modtager en form for like.

Links fra andre sider fungerer således, som en slags valgstemme, som indikerer overfor søgemaskinerne, at din hjemmeside er værdifuld og fortjener en højere rang i deres algoritme. Derudover bidrager eksterne links også til, at din side fremstår mere populær, hvilket leder til, at den besøges mere hyppigt af algoritmerne, hvilket som regel øger rangeringen i Google.

Et eksternt link kan opnåes på mange forskellige måder, hvoraf de mest populære er outreach, advertorials, samt tilmelding af din URL til en række gratis sider.

Intern linkbuilding henviser til det linkarbejde, som foretages internt på din hjemmeside eller webshop. Interne links har til formål at hjælpe både dine besøgende, men også søgemaskinerne til, at navigere rundt på din side.

Interne links er med til at vejlede søgemaskinerne i, hvilke af din hjemmesides undersider der er værdifulde og hvordan disse bør rangere på et pågældende søgeord.

En god intern linkstruktur foreskriver; 1) at alle links virker optimalt, 2) at du linker til relevante undersider, kontaktformler mm., og 3) at du har tilstrækkeligt interne links. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt din interne linkstruktur er god er du meget velkommen til, at kontakte os på +45 4242 7926 eller hej@kreer.dk, så tager vi et kig på det, samt en god snak om, hvad vi kan gøre for dig.

OBS! Når du skaber intern linkbuilding, bør du altid tage udgangspunkt i UX (brugeroplevelse og -venlighed). I sidste ende handler intern linkbuilding nemlig om, at dine besøgende føler sig godt hjulpet navigations- og informationsmæssigt. Kun gennem en høj service-kvalitet konverterer din hjemmeside og generer leads og/eller salg. Dine placeringer i Google bør således medtænkes som et mere sekundært parameter indenfor denne praksis.

Godt!

Udgående links er som udgangspunkt en styrke til din hjemmeside eller webshop. Udgående links tilføjes (ligesom interne links) direkte på din side. Til forskel fra interne links, som linker til interne undersider, produkter, kategorier eller lignende indenfor din hjemmesides grænse, henviser eksterne links til andre hjemmesidersider, videoer, pdf’er eller lignende.

Udgående links giver en stærk indikation til søgemaskinerne, om hvad emnet på den enkelte side omhandler, så længe du linker til relevante kilder. Samtidig har udgående links en målbar effekt på dine placeringer i Google.

OBS! Link aldrig ukritisk ud til højre og venstre. Du bør nemlig være opmærksom på, at eksterne links undtagelsesvis kan forværre dine placeringer i Google. Dette kan ske hvis du fx linker til dine direkte konkurrenter. Vælger du alligevel at gøre dette, bør du sikre, at du benytter en ankertekst, som du ikke selv forsøger at rangere på. Spørg derfor altid dig selv 1) “Er vigtigt for dine besøgende at jeg linker?” og 2) “Tør jeg godt sende mine besøgende videre?” og vurder herefter om netop dette eksterne link er gunstigt for dig. Søgemaskinerne kan nemlig fejlagtigt vurdere, at din side ikke dækker emnet fyldestgørende og i stedet nedprioritere dig til fordel for din konkurrent. Hvad værre er, at dine besøgende måske ikke er trofaste nok overfor dit brand til at vende tilbage.

Ja!

Linkbuilding virker stadigvæk fremragende i 2019. Der bliver hvert år foretaget vidtrækkende og troværdige tests og målinger på linkbuilding-praksissen indenfor særligt det amerikanske market. Der testes op mod en million hjemmesider, som rangerer på side ét i Google for, at finde ud af hvilke af de 200 forskellige ranking-faktorer, som går igen, samt hvilke der vægter mest i Googles algoritme.

Resultaterne viser gang på gang, at linkbuilding er den stærkeste faktor. Du bør derfor ikke betvivle linkbuilding disciplinens enorme indflydelse på dine, men også dine konkurrenters, placeringer i søgemaskinerne. Er du allerede i gang med linkbuilding, så fortsat aktivt det gode arbejde med eksterne links til din hjemmeside. Er du endnu ikke i gang, så kontakt os gerne på +45 4242 7926 eller hej@kreer.dk for en gratis og uforpligtende snak om, hvad vores linkbuilding kan gøre for dig og dit salg.

En naturlig linkprofil kan også betegnes som en troværdig linkprofil.

Det er utroligt vigtigt, at din hjemmeside eller webshops linkprofil ikke virker manipuleret, da linkbuilding som praksis faktisk går mod Googles retningslinjer. Det giver god mening, da Google ønsker, at det er websteder ‘on demand’ som rangerer højest. Men for at dine kunder for øjnene op for netop dit produkt eller dine gode services, kan det være nødvendigt, at du får et boost opad i søgeresultaterne indtil den organiske trafik kommer naturligt.

Googles retningslinjer og algoritme er i konstant forandring og derfor vil det altid være mest virksomt, at samarbejde med ajourførte professionelle linkbuilders.  med, hvad der virker mest effektivt i dag. Hos Kreer har vi mangeårige erfaringer med linkbuilding. Vi ved således hvilke kræfter der bør lægges i netop din linksituation og vi tager altid højde for dit budget, men også dine fremtidsambitioner.

OBS! Du kan blive ‘straffet’ af søgemaskinerne, hvis din linkprofil fremstår manipuleret. Google opfanger fx en mekanisk ikke-varieret linkprofil og derfor er vores udgangspunkt altid, at dine links skal være troværdige.Vi anbefaler derfor også at du konsulterer med os inden du begiver sig ud i af lave linkbuilding selv.

Vi skaber links gennem fyldestgørende artikler og profil- / kataloglinks for at give en naturlig og varieret linkprofil, som tager sig godt ud i Google og andre søgemaskiner. Vi placerer primært linksene på vores egne sider, eller benytter os af dygtige underleverandører, som vi samarbejder med. Hvis vores kunder har særlige ønsker til deres linkprofil (fx krav om specifikke nyhedssider, minimum DR, trafiktal, mm.), er vi også være behjælpelig med dette.

Her i Kreer oplever vi, at vores kunder er meget tilfredse med det linkbuilding-arbejde de modtager fra os. De fleste vælger yderligere, at gøre brug af vores gratis SEO-analyse, hvor vi samtidig tjekker siden teknisk. At få udbedret SEO-tekniske fejl, supporterer linkbuildingens virkning og gør også, at din hjemmeside performer bedre i Google fra start.

Ring til os på +45 4242 7926 eller skriv en mail til hej@kreer.dk og modtag din gratis og uforpligtende SEO-analyse, samt et tilbud på udbedring af eventuelle fejl og mangler på din hjemmeside eller webshop.

 
 

Få en gratis SEO analyse

Er du i tvivl om din hjemmeside er SEO optimeret, eller om du vil kunne få en solid indtjening igennem linkbuilding? Så er en SEO analyse det rigtige sted at starte. Udfyld formularen og få vores anbefalinger til netop din hjemmeside. Gratis og uforpligtende!