Meta checker

Med Kreers meta tag checker får du mulighed for at optimere din meta tags korrekt. Vi måler længden på din title og meta beskrivelse, så du kan optimere efter Googles, Yahoos og Bings standarder. Vi tjekker desuden om du gør brug af Open Graph, som blandt andet bruges af Facebook, når nogle deler din hjemmeside. Udover dette viser vi et preview af hvordan din side ser ud på henholdsvis Google og Facebook, når den bliver delt.



Sådan bruger du værktøjet

Du kan bruge vores meta tjekker på to måder.

Første metode er ved at skrive din URL i feltet og trykke på ‘Hent meta tags’. Dette vil hente alle dine meta tags, og placere dem i de rigtige felter. Med denne metode henter vi desuden dit ‘og:image’-tag, som indeholder det billeder, der vises når din hjemmeside bliver delt på Facebook og Instagram..

Anden metode er ved at indtaste oplysningerne selv, i de rigtige felter. Ved at gøre brug af denne metode, vil du ikke få oplysninger om dine Open Graph tags.

Efter alle felterne er der angivet, hvor meget din meta data fylder i pixels, samt de aktuelle anbefalinger i forhold til Googles søgeresultater.

Meta beskrivelse

Er du i tvivl om hvor lange dine meta descriptions bør være? Det er helt forståeligt, og ændrer sig hele tiden. Vi vil derfor komme med et par pointers, som du kan tage med i dine overvejelser, i arbejdet med at optimere dine meta beskrivelser.

1) Overvej længden i din meta beskrivelse. Ikke alle søgemaskiner viser den samme længe, og dette varierer også alt efter, om der bliver søgt via mobil eller desktop. Bing og Yahoo viser 980px, hvor Google kun viser omkring 920px, og på mobil viser Google kun 680px. Du bør ikke lave meta descriptions på mere end 920px, medmindre de fleste af dine besøgende kommer via Bing eller Yahoo.

2) Opbygning. Du bør optimere dine meta descriptions således, at dine vigtigste ting, på den pågældende landingsside, bliver nævnt inden for de første 680px, så dine mobil resultater giver mening.

3) Søgeord. Dine meta beskrivelser bør indeholde dine vigtigste søgeord, på den pågældende landingsside. Hvis du ikke optimere dine meta beskrivelser i mod relevante søgeord på den side, og sørger for at meta beskrivelsen giver mening, kan du risikere at Google selv laver en beskrivelse ud fra din sides indhold.