SEO / Søgemaskineoptimering
Søgemaskineoptimering eller SEO er den praksis indenfor web-verdenen, som har til formål, at få en hjemmeside, webshop eller blog til at rangere bedst muligt i søgemaskiner som Google. SEO-arbejde består grundlæggende af to dele; onpage-SEO og offpage-SEO, som er tæt forbundne synergisk med hinanden. Ordet SEO betyder 'search engine optimization' på engelsk, hvilket oversættes til 'søgemaskineoptimering' på dansk.
Onpage SEO refererer til det arbejde, som foregår direkte på dit websted, mens offpage refererer til det arbejde, som retter sig udad mod omverdenen.
Arbejdet med SEO er altid en ongoing proces der handler om, at ‘kravle op ad stigen’ i søgemaskinerne, samt at vedligeholde de opnåede placeringer. SEO-arbejde kræver vedholdenhed og tålmodighed, da de gode resultater, som oftest først viser sig på længere sigt og kan således ikke måles med det samme.
Så, hvis du har brug for professionelt SEO bureau, er du kommet til det rette sted!
SEO:
Søgemaskineoptimering der virker
Vi er altid ajour med Googles ranking algoritme – og vi ved hvad der virker!
Hos os får du en naturlig linkprofil, godt content og en lynhurtig hjemmeside.
Vi dækker med andre ord alle aspekter inden for søgemaskineoptimering.
Hvordan laver vi SEO?
SEO er en ongoing process og ikke noget der er færdig på én dag. Der skal kontinuerligt arbejdes med at forbedre din hjemmesides autoritet, indholdet på siden og implementere nye tekniske tiltag, som alt sammen vil få dig til at komme til tops på Google.
Søgemaskineoptimering er en mere bæredygtig markedsføring end fx ads, i den forstand at når du har opnået dine placeringer i søgemaskinerne og stopper med at betale til dit SEO bureau, så vil du stadig ligge på samme placeringer. Dette er gældende lige indtil dine konkurrenter sætter ind på det samme søgeord og vipper dig af pinden. Du bør derfor aldrig stoppe helt med at beskæftige dig med SEO, hvis det skal være en af dine primære markedsføringskanaler.
Hos Kreer arbejder vi altid ud fra 3 faser:
- Teknisk SEO: I første fase sørger vi for at din hjemmeside fungerer optimalt for dine besøgende (og Google). Her skal der laves et grundigt tjek af sidens hastighed, schema markup, redirects og mange flere parametrer, som alle spiller ind, når Google skal bestemme hvordan din hjemmeside bør rangeres i deres søgemaskine. Dette er som regel en engangsydelse, som oftest alene vil resultere i markante stigninger i søgeresultaterne. Vi kan enten blot stå for den tekniske analyse af sitet, eller både analyse og implementering, hvis du ikke allerede har et webbureau du ønsker at bruge. Vi har adgang til alle de værktøjer og teknikker, der skal til, for at din hjemmeside performer optimalt i søgemaskinerne.
- Indhold: Indholdet på din hjemmeside er vigtigt for at Google kan forstå hvad din hjemmeside handler om, og derigennem placere din hjemmeside på de rigtige søgninger. Indholdsdelen kan du enten selv stå for, eller du kan vælge at få en af vores dygtige tekstforfattere til at hjælpe dig på vej. Ligegyldigt hvad, er det vigtigt at have en contentplan, så du ved præcis hvilke ord der bør fokuseres på, og hvilke sider der skal rangere på det givne søgeord.
- Autoritet: Arbejdet med din hjemmesides autoritet kaldes også for linkbuilding, og handler om at øge din autoritet i Googles øjne. Autoriteten skabes igennem indgående links fra andre hjemmesider, og vil være med til at placere din hjemmeside højere i Google. Dette vil ofte være et kontinuerligt arbejde, da arbejdet med autoritet i stor grad handler om naturlighed.
SEO er i fokus hos Kreer og vi foretager os aldrig noget, uden at der er tænkt søgemaskineoptimering ind i det fra begyndelsen. Så – hvis du er på jagt efter et professionelt SEO firma, der kan levere de resultater du drømmer om, kan vi være et godt match.
Kontakt os og find ud af, om vi skal være dit nye SEO firma.
Inklusiv:
Søgeordsanalyse
Ram de rigtige keywords!
Når du tegner et linkbuilding-abonnement hos os, udfører vi en grundig søgeordsanalyse, så vi sikrer, at din linkbuilding-kampagne kan betale sig.
Hvad koster SEO?
Det kan være tæt på umuligt, at sætte en pris på hvor meget det vil koste, at få din hjemmesides SEO optimeret nok til, at den ligger i toppen af Google på dit ønskede søgeord. Der er en række parametre der bør overvejes inden et tilbud kan gives:
- Hvordan er konkurrencen i din niche?
- Hvordan er indholdet på siden og kan du selv stå for at udføre de forslag til forbedringer vi kommer med?
- Hvordan er din linkprofil på nuværende tidspunkt?
- Hvordan er dine placeringer?
- Hvor hurtigt skal det gå?
Du bør kunne se de første placeringer forbedre sig inden for 3 måneder efter påbegyndt SEO. Når ovenstående spørgsmål er blevet besvaret, laver vi en skræddersyet handlingsplan til dig, hvor vi ved præcis hvad der skal til for, at du matcher Googles forventninger til de udvalgte søgeord, men også dine konkurrenters mængde af indgående links. Dette giver det mest præcise billede af hvad der skal til for at rangere på en søgning.
Så hvis du er på udkig efter et SEO bureau der arbejder systematisk og datadrevent med SEO og har gode resultater i kundebogen, så er du velkommen til at kontakte os og høre nærmere om, hvad vi kan gøre for dig.
Hvad er teknisk SEO?
Teknisk SEO har til formål, at gøre en hjemmeside eller webshop mere læsbar for Google og andre søgemaskiner. Denne praksis dækker over alt fra opsætning af korrekte redirects til at undgå dublicate content. Hos Kreer er vi eksperter i teknisk SEO og kan hurtigt og effektivt hjælpe dig i mål, så du kan begynde at se nye gode resultater på din virksomheds bundlinje.
Hos Kreer har du mulighed for at få udarbejdet en teknisk analyse af dit website. Analysen vil munde ud i en ‘to do’-liste, med ting der skal være styr på, på jeres website, inden vi påbegynder et eventuelt linkbuilding abonnement. De problematikker vi belyser i rapporten, kan I selv udbedre. Hvis I ikke har kompetencerne eller tiden til det, byder vi også meget gerne ind på opgaven. De fleste websites har problematikker som betyder at hjemmesiden ikke performer optimalt og hæmmer din hjemmeside i at opnå de placeringer i Google, som du drømmer om.
Den tekniske analyse vil også belyse hvilke tekster I bør optimere yderligere, for at rangere bedre på Google.
Få styr på dit schema markup
Schema markup er ikke noget du kan ignorere længere. Udover at schema markup hjælper Google til at forstå din side bedre (hvis det gøres rigtigt), så kan det være med til at øge din CTR i SERP’en. Dette skyldes at visse markeringer med schema vises direkte ude i Googles søgeresultater.
Din CTR i SERP’en påvirker efterfølgende dine placeringer i Google og hvis din CTR er bedre end dine konkurrenters på samme søgning, så vil du (med stor sandsynlighed) overhale dem på sigt.
Udover at øge din CTR, kan schema være med til at gøre, at din hjemmeside eller webshop fylder mere af søgeresultaterne på Google.
Alt i alt er schema kommet for at blive og du bør sikre dig en kompetent samarbejdspartner, som ved hvad de har med at gøre. Alt for mange SEO bureauer installerer blot et plugin på dit site og satser på at dit schema markup fra Yoast, Rank Math, andre plugins og dit tema automatisk spiller sammen. Det gør det måske også ved første øjekast, men der kan være komplikationer, der ikke er til at spotte for det utrænede øje. Det er derfor ikke unaturligt at nye kunder der kommer til os, ikke har fået de ønskede rich snippets i Google.
Vi har mødt en SEO ekspert fra Australien, der udelukkende rangerede hans kunder i Australien med schema markup. Der er også et par markups som går ind og giver dig en bedre placering med det samme. Så der er mange eksempler og grunde til, hvorfor du bør have helt styr på dit schema markup.
Hvilken betydning har engagement for SEO?
Engagement er en paraplybetegnelse som dækker over bl.a. pogo sticking, sidevisninger pr. besøgende, brand-søgninger mm. Dine brugeres engagement er en vigtig del af din SEO, da engagement i større grad får indflydelse på resultaterne i søgemaskinerne. Google bruger ikke dine tal fra Analytics til disse målinger, men i stedet data fra Googles egen søgemaskine, toolbar og browser.
Ønsker du selv at komme i gang med SEO?
Der findes rigtig mange gode guides på internettet, som viser dig, hvordan du selv laver basic SEO, blandt andet denne guide fra Google. Du kan desuden læse mere om SEO på Wikipedia, hvis du vil vide endnu mere om emnet. Det du skal være opmærksom på i arbejdet med SEO er, at søgemaskinerne ikke altid spiller med åbne kort, da de ikke ønsker at blive manipuleret med. Google ønsker fx ikke at man arbejder med linkbuilding, da det er deres helt store akilleshæl (som de trods alt ikke vil undvære i deres algoritme).
Vi laver tit arbejde, hvor vores kunder selv står for dele af SEOen, og hvor vi bistår med sparring og vejledning samt de mere tekniske og analytiske dele af processen.
Hvad er en søgeordsanalyse?
En søgeordsanalyse består i at finde de specifikke søgeord, som dine potentielle besøgende og kunder bruger. Disse keywords har til formål, at afgrænse præcis hvilke søgeord der skal arbejdes med, så der kan skabes mere organisk trafik, bedre placeringer i Google og opnås flere salg på din hjemmeside eller webshop. Søgeordene vurderes og vælges ud fra konkurrence kontra søgevolume.
Søgeordsanalysen er en af de vigtigste faser af SEO, da det er her man finder ud af hvor mange skal lægge sine kræfter de næste par måneder. Man finder ligeledes ud af, hvor meget arbejde det vil kræve at opnå en topplacering på sine søgeord. Den bruges dermed også til, at skrive jeres SEO tilbud ud fra.
Hvor vigtigt er indhold i forhold til SEO?
Indholdet på din hjemmeside er muligvis din sides vigtigste komponent. Det er vigtigt, at der er den rette mængde tekst og at disse har en høj relevans og fyldestgørenhed. Uden et SEO-venligt indhold vil din hjemmeside have svært ved at opnå og fastholde gode placeringer i SERP. Både dine besøgende og selve søgemaskinerne har brug for, at vide hvad din side handler om og det hjælper vi dig gerne med.
Hos Kreer arbejder vi med indhold ud fra data. Arbejdet med SEO må ikke laves ud fra gætværk eller et gammelt blogindlæg skrevet af en kendt amerikaner. Det betyder samtidig at alt SEO, on-page som off-page, hos os bliver lavet ud fra analyser og data, som vi indsamler. Det er altså ikke længere nok at bruge gamle metoder som fx at skrive 500 ord og ramme en keyword density på 3%. Der skal som regel mere til – og det kræver data. Du er velkommen til at ringe og få en snak om hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed.
Er linkbuilding vigtigt for at få bedre placeringer?
Linkbuilding er den praksis, som sætter din hjemmeside eller webshop på verdenskortet. Med et linkbuilding abonnement hos Kreer opnår du, at eksterne links peger ind til din hjemmeside og det er en af SEO verdenens absolut vigtigste faktorer. I Googles øjne bliver links anset som anbefalinger. De sider med flest anbefalinger fra andre sider, er mere troværdige og autoritære i søgemaskinernes øjne end sider med ingen eller færre links. Dermed har de hjemmesider med mange indgående links større chancer for at ligge i toppen af søgeresultaterne i Google.
Vores tilgang til linkbuilding er ligeledes datadrevet. Dette betyder at vi ikke bare gætter os til hvad Google vil have på de enkelte søgninger. Vi undersøger det til bunds og laver en skræddersyet plan til dig, så du ved præcis hvad vi går efter og hvad tidshorisonten er. Når det kommer til linkbuilding afhænger mængden af links som du bør få, af hvad dine konkurrenter har bygget af links – og ikke af hvor meget vi kan presse ud af dig.
For at vi vurderer et link som værende værdifuldt, skal det desuden opfylde minimum ét af følgende kriterier:
- Domænestyrke
- Domænerelevans
- Artikelrelevans
Netop fordi linkbuilding spiller en så vigtig rolle i arbejdet med SEO, bør du vælge et SEO bureau med fokus på dette.
Hvor mange faktorer spiller ind i dine placeringer på Google?
Der er over 200 faktorer, som spiller ind i arbejdet med SEO. Der er ingen SEO bureauer der fokuserer på alle 200 faktorer. Dette skyldes dels at alle metoderne ikke er blevet endeligt bekræftet, men også at det ikke er alle faktorerne der vægter lige højt. Det er derfor vigtigt at dit SEO firma lægger deres energi de rigtige steder, så resultaterne bliver størst. SearchEngineLand har lavet et periodisk system, som viser de forskellige faktorer, og rangerer dem efter hvor stor indflydelse de generelt har for din SEO.
Hvordan vælger man det rigtige SEO-bureau?
Hvad skal man være opmærksom på og hvordan ved man at man har valgt rigtigt? Det kan være svært at vide på forhånd, men vi kommer alligevel med 4 ting, som du bør være opmærksom på før du vælger et SEO bureau.
- Ligesom med alt andet arbejde bør du tjekke deres tidligere cases. Hvis de ikke er tilgængelige online, kan du forsøge at ringe til SEO bureauet og spørge om de kan fremsende cases. Har du mulighed for det, bør du køre hjemmesiden igennem et værktøj som fx SemRush. Her kan du se den historiske synlighed på domænet over tid – og på den måde vurdere om deres arbejde har virket.
- Sikre dig at det er gratis at ringe til dem. Nogle SEO bureauer tager penge for dit opkald med selv de mest simple spørgsmål, hvilket resulterer i, at du ikke opnår de placeringer du havde håbet på, da dit budget vil være gået til at snakke i telefon med dem.
- Sikre dig at du får en månedlig afrapportering. Den månedlige afrapportering er vigtig, for at du kan føle dig tryg og samtidigt vide præcis hvilket arbejde der er blevet udført. Rapporten bør som et minimum indeholde den forhenværende måneds arbejde samt jeres udvikling på Google på de aftalte søgeord.
- Lyder deres tilbud for godt til at være sandt? Der findes ikke et SEO bureau der kan love dig en førsteplads i Google, da det er helt op til søgemaskinen, hvordan de vil rangere siderne i deres system.
Kreer – dit SEO bureau
Kreer er et SEO bureau beliggende i hjertet af Odense på Fyn. Vores kunder er at finde overalt i hele Danmark og vi tager gerne et smut forbi dig til en uforpligtende snak – hvis du giver kaffen!
Vi er et mindre SEO bureau med kvalifikationerne i orden. Vi har udover den faste del af teamet en lang række samarbejdspartnere, som hjælper os med tekstforfatning. Dette gør at vi kan levere høj kvalitet lynhurtigt.
Med over 10 års erfaring er vi 100% sikre på, at vi har hvad der skal til, for at rykke netop din virksomhed.
Gennemsigtighed:
SEO-rapport hver måned
- Rank tracking
- Liste over skabte links
- Google Analytics stats
- Synlighedskurve
Vidste du at...
93% af ALLE online oplevelser begynder med en søgning i fx Google! Hvad F%&# venter du på?
Case:
Blev nr. 1 i Google og fik 3x flere besøgende
Salon HAIRbyme strøg til tops i Google på udvalgte keywords på rekordtid og har nu kunnet skruet priserne op. Ved at skabe en ny SEO-venlig og trendy hjemmeside steg HAIRbymes organiske trafik drastisk og det har betydet, at der nu er flere kunder i salonen. Salonindehaveren er faktisk så glad for vores gode service, at hun har valgt, at vedligeholde salonens gode placeringer med et SEO-abonnement, som er skræddersyet salonens budget og ambitioner.